Tervehys kaikillensa!

Mulla on huono elämä(=ylenannattaa).Meilä oli kyläsä se ihana Miisa,jok on Ukon sikson pentu ja mun ensteks paras karevi ja Lina oli värvätty viihytysjoukkouhi päiväks.Akka "raato hällän ääresä" koko aamupäivän.Voi mikkä aromit nokkaani kutittelivakkaa!Valakolöökiä,lihhaa ja tietenki kermaa (vaahotettuna laihtumatuote ku siinä on kolomasosa ilimaa).Jäläkiruuaksi Akka väänsi vielä täyskärin ko Miisalla on ens viikolla ensmäine viralline allakkanimppari.

Sitte,ku ihimiset oli syönny,nin Akka keksi,että tätähä jäi hirveesti ja kututaa Poika ja Saara syömmää.Nehä tuli lennosa.Akka rimpautti vielä alakerran Eevalle(Ossin Mummu) että tullee kahaville ko täyskäriä on nii rutosti.Eeva siirty hyväsä järjästyksesä meile.

Mää olin ihan varma,että loput oli jätetty mulle!Nimittäi siitä täyskäristä,jota jäi nin rutosti ja jota olis saanu vaikka kotipakettii ja voi voi mihinkähä tää pistetää ku jääkaapisa ei oo tillaa.Eeva tuli uluko-ovesta ja Akka luuli mun olevan Miisan kaa makkarisa vaikka mää olin jo siirtyny keittiöön ootteleen lounasta.Akka sano,että kaakku on hällänkulumallla ja ottakaa vaan itte ja mahollisimma iso pala.Ja mää otin ko kerta käsketää.Mää en voinu tietää että Akka tarkotti vaan ihimisiä!Olis sanonu selevästi.Kaakku oli ihanan äkkimakkee ja mää vetelinki sitä sitte oikeen urakalla.Paitti kirsikat jätin kunnen niistä perusta.Akka rupes ulukoiluttaan kitarisojaa ja huus ku hyjeena.Kaikki muut nauro nin että kitapurjeet hulumus.Ja mää röyhtäsin ja nytte on huono olo.

Pietu