Nonnii!

Katteltii Akan kansa yhtenä iltana telekkarista jottain asiallista ohojelmaa ilimaston lämpiämisestä ja kasvien huoneistoilimiöstä.Tai siis Akka katto ja mää kuuntelin puolela korvaksella.Nin teki muutki.Ko Akka viipotti johonki talokokkouksee,pijimmä asian tiimolta pikapalaverin. Tulimma siihe tuloksee,että jos huoneistosa on Akan kasviksilla liika lämmin kuttutakkoo talakkari säätään patteria.Mää pijin pitkän puhheen mun mielestä tärkiämmästä aihheesta elikkä siitä mite meilä täälä kotona on kaikki ruvennu pieneneen  taikka kutistuun.Muut keräs ruotosa ja menivätten suu virneesä maate oottelee Akan kottiutumista.

Mää oon vilipittömästi sitä mieltä,että meilä on joku vika täälä tai Akka siivousinnosansa pessee liikaa ko kaikki on nykyjää palijo pienenpää ko sillon ko mää otin tän toimen vastaa.Esimerkiski sänkyt.Reilu kuukausi sitte sänkynlaita oli munun nenän tasala,jos olliin iha piipillää eli varpastin ääriasennosa.Nytte mullon selekäruoto laitan tasasa ja yltän heleposti kiskoon Akkaa kampauksesta aamuherätyksellä.Sänkyn jalkat on siis lyhentynny.Oviportin kalteriväli on olennaisesti supistunu.Mun pää ei ennää mahu läpi.

Käpsy on kääpiöityny.Ko se palas sieltä lempimisvappaalta,mahtusin juoksemaa sen mahan alta hyvä ryhtisenä.Nytte en uskalta etes yrittää. Yltän myöski pesseen Käpyn korvakset.Enne roikun kaulakarvastosa.

Akan syli on puolet entisestää.Vielä joku aika sitte kellotin mukavasti Akan mahan päälä site,että mulloli kuononpää Akan soliskuopasa ja olin kaarella pitkin mahhaa ja Akka hiero munua mahasta.Nytte ketkotan pää Akan olokapäälä ja mun takapuoli roikkuu josaki polovien tienolla.Vatsahieronnasta ei puhettakkaa.

Mun tyynyä on putsattu liikaa.Moon mahtunu olleen siinä "pitkänä" koko toimesaoloaja.Son nykyjää nin pikkune,että joutun ollee tiukassa keräsä jos pehemeelä meinaan olla.Puruluut on lyhentyny,lelut kutistunu.Esimerkkejä kaiken pienentymisestä on usseita.Mun hampaakki on harventunnu.Häviävät vissii kohta kokonaa.

Mullon oikiasti syytä olla huolisaa.Päätän raporttini tähä.

Ossi

PeeÄssä.Terveisiä Kajjaanin Jollile,että tuu vilikassee munki toimipaikkaa ko käyt mummulasa.